Piątek 17 listopada 2017

Ruch na stronie wpływa na pozycje w Google

Ruch na stronie wpływa na pozycje w Google

Stowarzyszenie SEO wraz z Ads-Center.net przeprowadziło ciekawe doświadczenie. W badaniu które trwało 12 miesięcy i zostało przeprowadzone na 8 różnych stronach udało się wyciągnąć ciekawe wnioski na temat ruchu na stronie i oddziaływaniu na pozycję w Google.

Stowarzyszenie SEO i Ads-Center.NET


W celach poznawczych zostało przeprowadzone badanie które miało na celu sprawdzenie czy ruch na stronie powoduje wzrost pozycji w wyszukiwarce Google względem konkurencji. Aby wyniki były miarodajne, do badania zostały wytypowane strony internetowe z rożnych branży. Aby przeprowadzić takie badanie musieliśmy mieć dostęp do każdej ze stron które brały udział w eksperymencie, dlatego podjęliśmy współpracę z jedną z firm z naszego katalogu przedsiębiorstw z branży SEO.




Forma przeprowadzenia badania


Nasze działania musiały być bardzo dokładnie zaplanowane, dodatkowo musieliśmy uniknąć działań osób zajmujących się pozycjonowaniem aby rezultaty były prawdziwe. Dlatego podjęta współpraca z agencją Ads-Center.NET były kluczowe dla naszego badania.




Działania jakie generowaliśmy w celu uzyskania wyników były oparte głównie na wprowadzaniu dodatkowego ruchu na wytypowane strony oraz zatrzymywania działań prowadzących do pozyskania dodatkowych wejść. Strony które zostały poddane eksperymentowi zostały odcięte od działań związanych z pozycjonowaniem. Dodatkowo część badanych witryn było wyposażonych w skrypt współpracujący z Alexa.com. Skrypt został zintegrowany ze stronami w celu lepszego przekazywania informacji o odwiedzinach do serwisu Alexa.




Ruch na stronach był generowany za pomocą wejść sponsorowanych oraz mailingów reklamowych. Działania te były intensyfikowane a następnie wstrzymywane. Zmiany w pozycjach poszczególnych witryn w wynikach wyszukiwania Google były różne. Najlepiej reagowały te witryny które miały zintegrowany kod śledzący sprzężony z serwisem Alexa. Podczas testów można było wyraźnie zaobserwować wzrost pozycji w Google wraz z zwiększającą się ilością wejść na stronę z mailingów i linków sponsorowanych. W momencie wstrzymania generowania wejść po około tygodniu czasu pozycje zaczynały ponownie spadać z uzyskanych miejsc.




Działania generujące dodatkowe wejścia były przeprowadzane falami. W pierwszym momencie generowaliśmy wejścia na strony, po miesiącu zaprzestawaliśmy tego procederu aby w następnym miesiącu ponownie przywrócić dodatkowy ruch na stronie. Zmiana pozycjo w Google była widoczna wraz z działaniami związanymi na generowaniu wejść. Podczas doprowadzania dodatkowego ruchu pozycje rosły zajmując coraz lepsze miejsca a gdy akcja generowania ruchu była wstrzymywana, to pozycje w Google spadały.




Dla lepszego poznania tego mechanizmu testy były przeprowadzane kilkakrotnie i za każdym razem uzyskiwaliśmy identyczne rezultaty. Jedynie strony pozbawione zintegrowanego skryptu zliczającego z serwisu Alexa reagowały na wspomniane testy znacznie gorzej. Jest to związane bezpośrednio z kodem zliczającym ilość wejść na stronę. Serwis Alexa jedynie po integracji za pomocą wspomnianego skryptu, może dokładnie odbierać informacje na temat ruchu. W przypadku braku skryptu zliczającego wejścia, serwis Alexa opiera się o wyniki zdobywane za pomocą skryptu zainstalowanego w przeglądarkach internetowych internautów. Z racji małej popularności tego rozwiązania dane są nieprecyzyjne to też można wykorzystać na swoją stronę. Integrując skrypt zliczający wejścia z serwisem Alexa uzyskamy przewagę nad konkurencją która nie stosuje tego rozwiązania.




Podsumowanie testów


Z przeprowadzonego badania jasno wynika że serwis internetowy zintegrowany z skryptem do zliczania odwiedzin z systemu Alexa, przekazuje miarodajne informacje na temat ruchu na naszych stronach. Informacje z serwisu Alexa są brane pod uwagę przez algorytm Google do umieszczania witryn w odpowiednim szyku w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Dlatego warto zintegrować stronę z serwisem Alexa a następnie zdobywać dodatkowy ruch za pomocą linków sponsorowanych oraz mailingów reklamowych.




Nasze badania jednoznacznie stwierdzają zależność między tymi działaniami a wzrostem widoczności w wyszukiwarce Google. Dodatkowo serwisy internetowe które nie są monitorowane za pomocą skryptu zliczającego odwiedziny systemu Alexa, mają gorsze pozycje niż te które są monitorowane i posiadają realny ruch na swoich podstronach. Dlatego jeśli prowadzisz ostrą walkę z konkurencją, warto dokonać wspominanych działań w celu przeskoczenia nad konkurencją w Google.




Rozszerzenie wspominanych działań


Współpraca z Ads-Center.NET w zakresie przeprowadzonego badania nie była przypadkowa. Internetowa Agencja Marketingowa Ads-Center.NET posiada unikalną usługę która polega na możliwości skierowania na wybraną witrynę lub podstronę internautów. Przy wybraniu rozszerzonej usługi w postaci wejść z dodatkowymi kliknięciami w linki zawarte na witrynie, internauta dokonuje realnej podróży przez podstrony serwisu internetowego. System Alexa rozpoznaje sesje oraz ilość stron które oglądał internauta co dodatkowo pomaga w zdobywaniu lepszych pozycji. Im więcej podstron odwiedzi jeden internauta tym większe skoki w pozycjach w wyszukiwarce Google.