Czwartek 25 kwietnia 2024
Logo stowarzyszenia SEO

Pozyskiwanie linków

Pozyskiwanie linków

Wbrew pozorom pozyskiwanie linków a szczególnie tych wartościowych nie jest proste. W internecie istnieje kilka miejsc w których można pozyskać wartościowe hiperłącza, warto rozważyć kilka opcji i omijać niektóre oferty. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem dotyczącym pozyskiwania łączy z naszym projektem.


Stowarzyszenie SEO – poszukiwanie linków


Jak każda strona która pragnie znaczyć coś w internecie czyli być odwiedzaną, poszukujemy form reklamy. Jak wiadomo bez reklamy nie ma sprzedaży. Tylko organizując akcje promocyjne jesteśmy w stanie pozyskać odpowiednio dużą oglądalność aby rozpocząć sprzedaż. To dotyczy każdego biznesu, bez względu na obszar działania, w każdym przedsięwzięciu potrzebna jest reklama aby poinformować potencjalnych kontrahentów o nowej formie współpracy.




Działania związane ściśle z internetem wymuszają konkretnie ukierunkowane kroki w celu pozyskiwania odwiedzin ze strony realnych internautów. Pierwszymi podstawowymi krokami jest budowa fundamentu pozycji naszej witryny. Aby w pełni wykorzystać budżet który mamy zamiar przeznaczyć na promocję musimy zaplanować na jakie działania chcemy przeznaczyć pieniądze a jakie nas nie interesują. Wiadomo że jeśli mamy ograniczony budżet to nie możemy stracić żadnej części z dostępnej puli. Dlatego postaramy się już na poziomie planowania wykreślić te oferty które nie koniecznie przyniosą nam jakąś korzyść.




Pozycjonowanie nowej strony


W zależności od typu witryny oraz przedstawianej oferty należy podjąć odpowiednio ukierunkowane kroki aby osiągnąć zamierzony cel. Jak wiadomo każda strona ma całkiem inny profil fraz kluczowych oraz inną strukturę, nie wspominając już o sklepach gdzie pozycjonowanie jest całkowicie inaczej skonstruowane niż witryny firmowej. Na potrzeby tego artykułu zajmiemy się stroną taką jak nasza czyli Stowarzyszenie SEO z niewielką ofertą przedstawianą na podstronach bez wykorzystania platformy sklepowej.




Budowanie podstawy pod pozycjonowanie


W przypadku nowych stron należy cały proces rozpocząć od dobrych katalogów stron internetowych. Dobre katalogi stron internetowych to takie które posiadają Page Rang minimum 3. Ten wskaźnik pokazuje w jakim stopniu witryn internetowa jest zoptymalizowana i pozytywnie odbierana przez wyszukiwarki. Wskaźnik określa wartość przyłożonej pracy do optymalizacji i budowy strony wraz z pozyskanymi hiperłączami prowadzącymi do niej. Wskaźnik posiada dziesięciu stopniową skalę gdzie 0 to najniższy a 10 najwyższy poziom. Obecnie wskaźnik ten jest zablokowany i nie można uzyskać już któregoś z poziomów ale istnieje alternatywny wskaźnik Real Page Rang który mniej więcej określa wartość podjętej pracy na nowych witrynach.




Podczas wybierania katalogów do których chcemy wprowadzić treść promocyjną i pozyskać z niego link należy sprawdzić wskaźniki takiego miejsca. W pierwszej kolejności należy sprawdzić wiek domeny za pomocą narzędzia WhoIs, wiadomo że im starsza tym lepiej rokuje to dla naszych linków. Każdy inwestor chce aby jego inwestycja pracowała na jego dobrobyt przez lata. Taki efekt można uzyskać właśnie również i w internecie. Dodając unikalne treści do dobrych katalogów z przedziału powyżej Real Page Rang 3, możemy uzyskać bardzo solidne podstawy naszego przyszłego pozycjonowania. Katalogi mają wady w postaci ograniczonej ilości treści które przyjmują. Z tego względu też często uważa się że są mało efektywne. Ale warto posiadać linki z takich miejsc. Właściciele dobrych katalogów, dbają o swoje zaplecze techniczne gdyż często jest to bardzo poważna cześć ich dochodów. Dlatego ich strony są bardzo dobrze podlinkowane oraz zoptymalizowane co owocuje dużą częstotliwością odwiedzin robotów wyszukiwarek w poszukiwaniu nowych treści. A właśnie na tym nam wszystkim zależy. Częstotliwość odwiedzania robotów wyszukiwarek świadczą o ilości połączeń z których wchodzą one na naszą witrynę. Jednen czy dwa linki nic nam nie dadzą, potrzebujemy minimum stu gdyż taka liczba zapewnia nam dopiero minimalną widoczność. Za pomocą takiego pakietu linków możemy zbudować solidny fundament który następnie możemy wykorzystywać do dalszej rozbudowy.




Jak prawidłowo wykorzystać linki z katalogów ?


To pytanie może się wydawać zbędne. Każdy kto zajmuje się pozycjonowaniem własnej witryny dobrze wie że składa się to z miejsca gdzie umieszczamy treść z hiper-linkiem oraz z anchoru czyli treści która jest odczytywana za link kierujący do naszej witryny. Najczęściej używa się słów kluczowych które wcześniej zostały skrupulatnie określone dla prawie każdej podstrony. Pamiętaj aby pozycjonować oprócz głównej strony również i podstrony a w szczególności te działy które rozrastają się do całych poddziałów. Często jakieś zagadnienie wymaga szerszego opisu lub wręcz kilku dodatkowych podstron w celu wytłumaczenia wszelkich aspektów, w takich miejscach tworzone są autonomiczne pod-struktury które przybierają fajne formy z wewnętrznym linkowaniem które można sprytnie wykorzystać wprowadzając do nich linki wewnętrzne które wspierają inne części naszej firmowej witryny. W takim wypadku wzmacnianie działu poprzez dodatkowe linki zewnętrzne z katalogów lub blogów podniesie całą witrynę gdyż jeden link będzie szczątkowo wspierał pozostałe podstrony za pomocą linkowania wewnętrznego.




Jak mantrę powtarzam i będę zawsze powtarzał że każdy tekst dodany do jakiejkolwiek witryny powinien być w 100 a nawet w 101 % unikalny i oryginalny. Tylko taka treść będzie pracować na nasz sukces przez wiele lat. Przecież największą karą jest utrata wartości linku który z trudem pozyskaliśmy. Dlatego warto zainwestować w unikalne i oryginalne treści dzięki którym przez wiele lat będziemy zbierać owoce naszej pracy w postaci zwiększanej oglądalności witryny którą pozycjonujemy. Miejsca w katalogach nie ma za wiele dlatego akurat tutaj treść nie powinna nastręczać nikomu zbyt wielu problemów. Właściciele takich witryn dają zazwyczaj miejsca na treść w ilości od 300 do 2500 znaków. Jest to naprawdę mało gdyż najlepiej pozycjonuje się za pomocą treści które przekraczają 5000 znaków. Taki tekst zazwyczaj wyczerpuje zagadnienie dość dogłębnie. A to właśnie jest premiowane przez większość dzisiejszych wyszukiwarek.




Co gdy wykorzystamy już katalogi a nadal potrzebujemy linków ?


To pytanie śni się po nocach każdej osobie która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Sama definicja pozycjonowania jest bardzo prosta, należy pisać unikalne treści i zawierać w nich linki z konkretną frazą kluczową na którą chcemy działać. Jednak problem nie leży w pozyskaniu treści a w doborze i dostępności miejsc gdzie możemy taki tekst umieścić. Wielu blogerów z miejsca odpowiada że nie zamieszcza treści sponsorowanych mimo że na ich witrynach można znaleźć artykuły które nieoficjalnie sprzedają usługi dużych korporacji. Na tle takiej konkurencji małe strony nie mają szansy w pozyskiwaniu linków.




Z pomocą przychodzi SEOPilot


Naprawdę jest mało dobrych platform które łączą wydawców witryn którzy są chętni do wystawiania boksów z treściami oraz linkami wydawców małych witryn które chcą się reklamować ale mają niewielkie budżety. Za pomocą platformy SEOPilot możemy wynająć linki na określony czas zapewniając odpowiedni budżet na poczet utrzymywania naszych reklam. Za pomocą prostej procedury możemy zamówić linki pozycjonujące które pomogą naszej stronie pokonać konkurencję w wyszukiwarkach. W końcu to wyszukiwarki są miejscem z którego każdy przedsiębiorca i inwestor internetowy chce pozyskać ruch dla swojej witryny.




Wyszukiwarki internetowe


Jest to fenomen który towarzyszy nam już od 1988 roku. Za pomocą mechanizmu indeksującego wyszukiwarki pozyskują informacje o treściach zamieszczanych na wielu bilionach podstron witryn internetowych. Za pomocą skrzętnie złożonych algorytmów, są one w stanie określić częściowo ich tematykę. Określana jest też budowa witryny, jej optymalizacja, zgodność z wytycznymi W3C oraz ilość linków prowadzących do jej podstron. Na podstawie tych i wielu innych parametrów jest określane miejsce w hierarchii wszystkich witryn aspirujących do pierwszej dziesiątki na liście w danej frazie.




Gdy internauta wpisuje daną frazę kluczową w pole input wyszukiwarki to oznacza że poszukuje informacji na konkretny temat. A jeśli jest czymś zainteresowany to prawdopodobnie można mu to sprzedać. A o to właśnie chodzi handlowcom aby odpowiadać na potrzeby ich potencjalnych klientów. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie i dążenie do pierwszych miejsc na listach wyszukiwań.




Co jeśli wykorzystamy już SEOPilot i dostępne katalogi ?


Są takie frazy które wymagają szczególnego wysiłku a korzyści płynące z pozyskanych odwiedzających wielokrotnie zwracają nam fundusze które włożyliśmy. Często w takich sytuacjach dostępne zaplecze publiczno-prywatne nie wystarcza, mimo to chęć osiągnięcia sukcesu na daną frazę jest na tyle motywujące że chcemy dalej działać w tym temacie. W takim przypadku należy tworzyć własne zaplecze które również należy ugruntować odpowiednim podlinkowaniem.