Sobota 13 sierpnia 2022
Logo stowarzyszenia SEO

SEO – generatory treści

SEO – generatory treści

Brak weny podczas pisania treści na strony często owocuje wybieraniem ścieżki na skróty. Dotyczy to w największej ilości właścicieli sklepów internetowych którzy chętnie kopiują treść opisującą ze strony producenta lub generują ją automatem.


Informacja przydatna i wyszukiwarki


Podstawą dzisiejszego i przyszłego internetu jest unikalna informacja opisująca dzięki której udowadniamy że znamy się na rzeczach o których piszemy. Dla wyszukiwarek ważne jest aby pokazać użytkownikowi który wpisuje określoną frazę, jak najbardziej trafne odpowiedzi dzięki czemu wyszukiwarka i spędzony na niej czas był przydatny. Jeśli użytkownik dzięki danej wyszukiwarce znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania lub dokona on zakupu albo innej czynności to z pewnością wróci do niej aby dokonać kolejnych wyszukań w swoich sprawach. W tym celu właśnie zostały stworzone wyszukiwarki internetowe, mają one za zadanie pomagać jak najszybciej odnaleźć interesującą nas stronę internetową z najbardziej przydatną informacją jaka interesuje internautę.




Treści automatyczne i półautomatyczne


Od dawna wiadomo że przy budowie zaplecza do pozycjonowania lub przy wykonywaniu samej czynności pozycjonowania wykorzystuje się treści oraz tworzy kolejne zadrukowane podstrony. Twórcy takowego zaplecza czy też pozycjonowania często korzystają z mieszarek i generatorów treści dzięki którym tworzą niezliczone ilości dokumentów.




Pomysł niejako dobry jednak niestety to dalej automaty tworzą następne zadrukowane dokumenty na postawie treści bazowej uzbrojone w synonimy pierwszego i drugiego poziomu. Urządzenia do generowania treści pod budowę zaplecza czy też wykonywania usług pozycjonowania wykorzystują zagnieżdżone synonimy w celu urozmaicania treści. Wygląda to tak że mechanizm w całych zdaniach wymienia między sobą zagnieżdżone wcześniej synonimy tworząc dodatkowe zdania nieco inne od poprzednich. Twórcy takich treści jeśli są naprawdę staranni w jednym zdaniu potrafią wymienić nawet kilka słów. Problem zaczyna się gdy układ jest zbyt skomplikowany czyli nastawiony na dużą unikalność. Mieszanie kilkoma wyrazami w długim zdaniu może całkowicie zniekształcić jego kontekst oraz budowę stylistyczną. Oznacza to że treść taka jest całkowicie bezużyteczna. Zdania z małą ilością synonimów z drugiej strony są mało atrakcyjne pod względem unikalności, z dwóch cz trzech synonimów uzyskamy jedynie trzy mało unikalne zdania. A to oznacza że czas i pieniądze poświęcone na taką inwestycję są od początku stracone.




W treściach które podaje się mechanizmom do mieszania treści używa się też akapitów dzięki czemu można umieścić początek w środku lub na końcu a koniec na początku i lub w środku i tak samo zrobić z środkiem całego artykułu. Tutaj jednak nadal zachodzi problem, gdyż ile można wygenerować w ten sposób treści z jednego artykułu z zawartymi synonimami i akapitami. Użycie tej samej treści bazowej do więcej niż jeden artykuł to i tak używanie zdublowanego contentu. Twórcy wyszukiwarek zarządzają budżetami za wiele miliardów dolarów i ich czas trwania na rynku jest tak długi że takie proste sztuczki nie robią już wrażenia na ich algorytmach wyliczających która strona powinna znaleźć się na której pozycji w danych wynikach żądanych na konkretną frazę. Większość witryn które istnieją w internecie jest skopiowana w bazach danych wyszukiwarek. Dzięki temu komputery które posiadają firmy zarządzające wyszukiwarkami mogą analizować błyskawicznie nowe treści pod względem unikalności. Dodawanie nowych tekstów które są generowane na podstawie jednej treści bazowej mija się całkowicie z celem gdyż wyszukiwarki nie poprawią nam pozycji za linki wychodzące z takich artykułów. Treść może i jest wymieszana oraz posiada zmienione wyrazy za pomocą metody wymiany synonimów a nawet i mieszania fragmentów zdań ale to i tak te same wyrazy odrobinę w innej kolejności. Sprawny mechanizm wyszukiwarki z pewnością wykryje to prędzej albo później załatwi to któraś z aktualizacji pandy lub pingwina. A to kolejny raz oznacza że czas i pieniądze inwestowane w te niepewne metody są z góry stracone. Jeśli Twoją firmę lub osobę stać na wyrzucanie pieniędzy na nieprzydatne usługi to może lepiej przeznaczyć e środki na pomoc dla biednych lub chorych dzieci niż sponsorować oszustów z dziedziny tworzenia wymieszanych treści.




Wystarczy prześledzić serwisy aukcyjne pod kontem usług z tworzeniem treści, większość z nich zachwala swoje urządzenia do mieszania i generowania treści na strony. Jednak te usługi to stare metody które dziś i w przyszłości już nie będą przynosić pozytywnych efektów. Jeśli jednak chcesz spróbować tej metody, pewnie z uwagi na niską cenę to lub łatwość zastosowania z naiwności i chodzenia na skróty to odwołam się do Twojego portfela. Zapytam inaczej, czy zainwestujesz swoje pieniądze w zniszczenie pozycji w przyszłości swojej strony ? Firmy które w dawniejszych czasach korzystały z metod krótkiej drogi osiągania pewnych celów w SEO często posiłkowały się metodami z pogranicza które były odrzucane przez prawdziwych specjalistów, dziś korzystają z usług specjalistów za grube tysiące którzy mają za zadanie przywrócić utracone pozycje stracone przez złe metody pozycjonowania.




Co w takim razie robić ?


Najlepszą metodą jest usiąść przed komputerem lub wziąć w rękę urządzenie z aplikacją do zmiany mowy na tekst i rozpoczęcie tworzenia unikalnych treści na potrzeby własnej witryny. Pamiętaj aby jedną treść stworzoną całkowicie od podstaw w unikalny sposób pisząc każde zdanie całkiem inaczej i kwieciście, użyć tylko jeden jedyny raz. Tylko takie działanie przyniesie Ci wieloletnie korzyści z tytułu utrzymywania niskim kosztem wysokich pozycji ponad konkurencją w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie posiadasz weny do pisania własnych treści lub masz wiele innych zajęć to zamów teksty u copywriterów którzy wykonają takie zadanie ze stuprocentową skutecznością. Tylko stosując unikalne treści można uzyskać konkretne efekty.