Czwartek 28 października 2021

Automatyczne pozycjonowanie

Automatyczne pozycjonowanie

Google cały czas podwyższa progi jakości dla unikalności treści oraz jakości linków które prowadzą do pozycjonowanej strony. Problem leży w postępowaniu właścicieli witryn i osób które chcą zarobić ale korzystają z metod które są przestarzałe lub uznane za niebezpieczne dla witryny.


Z życia wzięte


Co jakiś czas odbieram telefon od osoby która pierwszy raz do mnie dzwoni i ma już za sobą złe doświadczenia w kwestii pozycjonowania strony internetowej. Podczas rozmowy często wypływa informacja że wcześniejsze działania które miały pomóc w zdobyciu lepszych pozycji w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki nie przyniosły efektu. Właściciel strony dodatkowo obawia się że wcześniejsze działania które były nastawione na maksymalizację pozyskiwania linków teraz po zmianach w algorytmie Google mogą załatwić mu filtr na domenę. To oczywiście wiąże się ze stratami. A dokładniej, strata czasu na zdobywanie linków, strata pieniędzy na osobę która się tym zajmowała, strata pozycji wcześniej uzyskanych w wynikach wyszukiwań. To wszystko przekłada się również na stratę w zyskach oraz stawia pod znakiem zapytania dalsze istnienie firmy. Jeśli posiadamy tylko jedną stronę na której opieramy cały zysk firmy to zagrożenie naprawdę ogromne i prowadzące do powstania stresu w pracy. Dlatego jako stowarzyszenie SEO pragniemy popularyzować jedynie dobre praktyki pozycjonowania.




Pozycjonowałeś stronę starymi metodami ?


Jeśli już wcześniej opłacałeś osoby które miały się zajmować pozycjonowaniem Twojej strony internetowej i masz wiedzę na temat sposobów jakich używano do osiągnięcia celów to mamy już podstawową wiedzę. Jeśli osoby pozycjonujące wcześniej witrynę używały automatów do katalogowania lub umieszczania treści w tak zwanych preclach to może się okazać że mamy poważny problem. Większość mechanizmów które umożliwiają automatyzację przy wklejaniu treści i zdobywaniu linków ma jeden podstawowy problem. Używają one w celu przyśpieszenia pracy jednej treści która jest modyfikowana przez automat. Mechanizm skryptu podmienia pojedyncze lub kilku wyrazowe frazy na inne tworząc odrobinę inną treść od tej bazowej. Jednak ta metoda używana w wielu przypadkach pozyskania linków jest bardzo nieskuteczna gdyż nadal operujemy na jednej treści która tylko w niewielkim procencie jest modyfikowana. Przeczytaj nasz inny artykuł na temat tworzenia automatycznych treści.




Darmowe katalogi i precle


W internecie można odnaleźć jeszcze utrzymywane strony starego typu. W większości są to skrypty słabych katalogów stron i precli które są udostępniane za darmo dla szerokiej grupy osób które zajmują się niby pozycjonowaniem. Ich metody to pozyskiwanie setek linków z darmowych miejsc w internecie które są przepełnione zdublowaną treścią oraz linkami o słabej jakości. Brak wewnętrznego linkowania powoduje że witryna wygląda dla robotów wyszukiwarek jak drzewko z podczepionymi do głównego piony kolejnymi treściami.




Pozyskiwanie linków z takich miejsc zazwyczaj kończy się katastrofą. Jedyna dobra strona darmowych miejsc jest taka że po czasie znikają z internetu. Koszty utrzymania są na stałych poziomach, za domenę trzeba co roku zapłacić tak samo za serwer. A witryny które zostały postawione na darmowych adresach rozdawanych w promocjach za 0 zł w większych firmach zajmujących się rejestracją domen często znika już w następnym roku gdy okazuje się że trzeba opłacić fakturę w wysokości 120 zł. Zarobek na reklamach z takich katalogów jest znikomy, trudno w takich miejscach dopasować kreację i rodzaj przekazu marketingowego do poszczególnych odwiedzających. Dodatkowym utrudnieniem jest brak współpracy z takimi witrynami ze strony wielkich agencji reklamowych takich jak Google AdSense. Przy zachowaniu braku opłat za umieszczenie wpisu, większość treści na takiej stronie jest bardzo niskiej jakości i często powielona na innych witrynach. Takie miejsca mają obniżoną wartość co przekłada się bezpośrednio na witryny do których się zamieszczamy linki. Najczęściej to strata czasu i pieniędzy. Zyskuje tylko osoba która stosuje takie metody, gdyż prawie nic nie robi a klient zanim się zorientuje że sam kręci bicz na swój biznes płaci kolejne rachunki. Efektem takich działań jest zniknięcie witryny z wyników wyszukiwania czyli tak zwany filtr lub ban.




Czasem lepiej więcej zapłacić


Pisanie unikalnych treści do każdego katalogu czy strony ma ogromny sens. Osoby ignorujące tą metodę same sobie kopią dołki w które później będą wpadać. Przy pozycjonowaniu nie można iść na skróty, jedynie wysokiej jakości metody które są o wiele droższe mogą przynieść stałe rezultaty które będą pracować na naszą pozycję wiele lat. Również dotyczy to miejsc w których umieszczamy nasze treści marketingowe. Jeśli będziemy stosować darmowe miejsca to z pewnością w otoczeniu naszego wpisu i linku znajdzie się treść powielona traktowana jako SPAM z obniżoną wartością. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest zapłacenie za wpis gdzie wszyscy użytkownicy muszą płacić. Dodając do takiego miejsca treść mamy pewność że sąsiedztwo również ma wyższą jakość niż w tych darmowych. Płacąc za wpis osoba dodająca treść przyłoży się bardziej aby uzyskać jeszcze mocniejszy efekt. Unikalna treść wraz z dobrym sąsiedztwem oraz wysokim wynikiem PR całego katalogu ma wysoki wpływ na pozycję strony która jest dodana do takiego katalogu.