Wtorek 18 czerwca 2024
Logo stowarzyszenia SEO

Czas na zmianę modelu rozliczeń

Czas na zmianę modelu rozliczeń

 Wiek linku ma duże znaczenie dla pozycjonowania. Obecny model rozliczeń jednorazowy jest niewystarczający. Czas wprowadzić rozliczenia roczne. Wraz z wiekiem linku, jego wartość dla pozycjonowania strony internetowej rośnie. Dlatego istotne jest regularne monitorowanie i ocena jakości linków prowadzących do naszej witryny. Dotychczasowy model rozliczeń oparty na jednorazowym raporcie nie zapewnia jednak kompleksowej analizy. Dlatego ważne jest rozważenie wprowadzenia modelu rozliczeń rocznych, aby móc ciągle monitorować i optymalizować strategie linkowania.


Obecny model rozliczeń za linki i treści


Obecny model rozliczeń za linki i treści oparty jest głównie na rozliczeniach jednorazowych. To oznacza, że jeśli chcemy umieścić link do naszej strony na innym portalu internetowym, płacimy za to jednorazowo i nie mamy gwarancji utrzymania linku na dłuższy okres czasu. Jednak istnieje opcja wykupienia gwarancji utrzymania linku przez 3 lata, co daje większą pewność, że nasza inwestycja w promocję naszej strony pozostanie dłużej w sieci. Niemniej jednak, nawet z wykupioną gwarancją, po upływie okresu opłaconego utrzymania, aż 80% linków znika z internetu. W rezultacie, gdy link znika, wydane pieniądze przepadają, a efektywność naszej kampanii reklamowej może być poważnie zagrożona.



Obecny model rozliczeń za linki i treści jest z pewnością korzystny dla właścicieli strony internetowej, którzy chcą zarobić na umieszczaniu linków do innych stron na swojej witrynie. Dzięki rozliczeniom jednorazowym, mogą oni zarobić pieniądze, nie ponosząc żadnego długoterminowego zobowiązania związku z utrzymaniem linków. Jednak dla reklamodawców, którzy inwestują w promocję swojej strony poprzez umieszczanie linków na innych stronach, taki model rozliczeń może być ryzykowny i niewygodny. Konieczność ciągłego monitorowania i utrzymywania linków w sieci, a także ryzyko ich nagłego zniknięcia po okresie wykupu może zniechęcić do korzystania z tego rodzaju promocji.



Aby poprawić tę sytuację, warto rozważyć zmianę modelu rozliczeń za linki i treści, aby lepiej chronić interesy reklamodawców. Można np. wprowadzić system abonamentowy, w ramach którego reklamodawcy płaciliby regularne opłaty za utrzymywanie linków przez określony czas. Dzięki temu mieliby pewność, że ich inwestycja w reklamę będzie stałą częścią strony przez dłuższy czas, co może zwiększyć skuteczność reklamy. Dodatkowo, można ustalić różne poziomy abonamentu w zależności od pozycji linku na stronie oraz ilości odsłon, co pozwoliłoby reklamodawcom dopasować ofertę do swoich potrzeb i budżetu. Ponadto, system abonamentowy mógłby również obejmować monitorowanie danych dotyczących kliknięć i konwersji, co pozwoliłoby reklamodawcom śledzić skuteczność swoich kampanii i dostosować strategię reklamową.