Branża SEO musi zmierzyć się z rosnącymi cenami podstawowych usług bez których nie można prowadzić biznesu w internecie. Wzrost cen jest wymuszony wzrostem kosztów po stronie usługodawców oraz utratą wartości złotówki. Dlatego Polska branża SEO ma znacznie bardziej pod górkę niż reszta świata. ....
Niestety, przestępcy korzystają z krypto walut a szczególnie z BitCoin i anonimowych portfeli, w celu wyłudzania pieniędzy od przedsiębiorców internetowych. Nie ma tygodnia, aby ktoś nie próbował wyłudzić pieniędzy grożąc lub sugerując że w przypadku braku wpłaty, wyciekną ważne dane. Ostatnio obserwujemy również zmianę taktyki, z zastraszania na próbę wyłudzenia pod przykrywką naprawy dziur w oprogramowaniu. ....
Bardzo możliwe że darmowe SEO katalogi stron znikną z internetu. Katalogi stron SEO raczej nie znikną w najbliższej przyszłości, jednak ich darmowe odpowiedniki, będą musiały zmierzyć się z rosnącymi kosztami utrzymania. Pomimo rosnących kosztów, nadal będzie istniał popyt na katalogi SEO ze strony webmasterów, którzy szukają sposobów na zwiększenie widoczności swojej strony i promocję swojego biznesu w sieci. ....
Kończący się rok obfitował w
nowości i głębokie zmiany dotyczące pozycjonowania. To co się w
tym roku wydarzyło zmieniło obraz branży praktycznie nie do
poznania. Wyszukiwarka Google wprowadziła kilka istotnych zmian a
najważniejszą jest zakończenie spontanicznego indeksowania stron
internetowych.
....
Potężny
system zbierający informacje o ruchu w sieci przestał działać 1
maja 2022 roku. Alexa.com informuje na swojej stronie o zamknięciu
projektu. Z informacji wynika że można już zapomnieć o jednym z
pierwszych projektów firmy Amazon.com
....
Dobrze że społeczność SEO
przeprowadza eksperymenty, jednak źle jeśli wyniki tych
eksperymentów są rekomendowane przez redakcję bez przemyślenia
konsekwencji dla wydawcy który wprowadzi rekomendacje w życie. Czy
zmiana daty w artykule bez zmiany treści to Black Hat SEO ?
....
Do naszej redakcji nadesłano
informację że UOKiK prowadzi postępowanie sprawdzające wobec
największych wydawców treści w Polsce. Chodzi o publikowanie
artykułów sponsorowanych z zamienionym oznaczeniem które łagodziło
lub próbowało zmienić charakter publikacji na nie marketingowy.
....
Niedawno opublikowaliśmy artykuł
własnego autorstwa o przydatności artykułów sponsorowanych
kupowanych na największych hubach, gdzie spotykają się
reklamodawcy z wydawcami w segmencie treści SEO. Jak widać kilka
tygodni po publikacji, zarządcy hubów takich jak LH i WP
wprowadzili wymagane poprawki.
....